Neurol. praxi. 2012;13(3):166-169
V příspěvku se zaměříme na naše vlastní zkušenosti s metodou kresby bolesti hlavy u dětí, která dle vzoru Stafstroma a kolegů (2002) na
málo strukturovaném zadání analyzuje sdělované příznaky bolesti hlavy a behaviorální změny. Kromě představení zmíněné metody stručně
uvedeme širší kontext problematiky (vývoj kresby a subjektivního vnímání bolesti u dětí na základě vývojové zralosti myšlení) a také
konkrétní obrázky z naší praxe, které mohou být návodem a povzbuzením pro rozšíření této nenákladné a pro děti atraktivní metody.
In this article, we will focus on our own experience with children headache drawing, which is based on Staftrom et al.´s (2002) low structured
administration and analysis of headache symptoms and behavioral changes. Apart from the presentation of this method, we will
briefly mention the broader context of the topic (the developement of drawing and the ability to perceive pain depending on cognitive
maturity in childhood) and the real pictures we have obtained. It can be seen as an instruction and an ecouragement to distribute this
inexpensive method, whith is popular wiht children.
Zveřejněno: 31. květen 2012 Zobrazit citaci